#1 2009-06-01 05:36:29

Lukasz

Administrator

2096777
Call me!
Skąd: Szczytno
Zarejestrowany: 2009-06-01
Posty: 346
Punktów :   
WWW

Regulamin

Niniejszy regulamin określa porządek Forum Dyskusyjnego i jest podrzędny w stosunku do Ogólnego Regulaminu Portalu szczytno-autoclub.pun.pl

1. Cel forum

Forum dyskusyjne szczytno-autoclub.pun.pl zostało utworzone, żeby ułatwić miłośnikom motoryzacji kontaktowanie się między sobą.

2. Każdy użytkownik piszący na forum automatycznie akceptuje poniższy regulamin

Podstawowa zasada Forum brzmi:"Rozmawiaj na temat i nikogo nie obrażaj"

Użytkownicy mają do wyboru wiele tematycznych grup dyskusyjnych

    * a. Ogólne tematy samochodowe poruszane są w grupie kącików o nazwie "Tematy motoryzacyjne"
    * b. Osoby, które chcą prowadzić dyskusję na temat nie związany z motoryzacją, mają specjalnie w tym celu stworzoną w grupie kącików o nazwie "Inne tematy".
    * c. Każdy miłośnik danej marki znajdzie ludzi o podobnych zainteresowaniach w kącikach opatrzonych nazwą marki.
    * d. Każdy użytkownik forum może wystąpić do Głównego Administratora szczytno-autoclub z wnioskiem o dodanie nowego Kącika do każdej z wyżej wymienionych grup kącików.
    * e. Dodatkowo każdy użytkownik forum może wystąpić do Głównego Administratora szczytno-autoclub z wnioskiem o stworzenie jego własnego kącika.*
    * f. Użytkownicy forum mogą się zrzeszać w swoich kącikach w ramach Klubów np. danej marki mogących mieć swoje władze klubowe. Ewentualne tzw. władze klubowe poszczególnych kącików nie stoją nad moderatorem danego forum, który w hierarchii odpowiada przed Głównym Administratorem szczytno-autoclub i adminami. Wynika to z troski o prawidłowe funkcjonowanie kącika w ramach regulaminu szczytno-autoclub, a także z konieczności dbania o dostęp do kącika również dla użytkowników formalnie nie należących do danego Klubu. Co do zasad panujących na danym forum regulamin AC jest nadrzędny w stosunku do regulaminów klubowych.
    * g. Każdy użytkownik który znajdzie "dziurę"w bezpieczeństwie systemu jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym Administratora.
    * h. Na konto e-mail użytkownika co pewien czas (ok. 1 raz tygodniowo) będą przychodziły maile z informacjami motoryzacyjnymi oraz informacjami o ważnych wydarzeniach w Portalu. Użytkownik forum może zrezygnować z ich otrzymywania poprzez zmianę ustawień konta
    * i. Na stronie forum Użytkownicy widzą po lewej stronie od nazwy forum swoją aktualna liczbę wiadomości w ciągu ostatniej godziny. Pozwala to określać ich aktywność. Użytkownicy, których aktywność jest większa niż 15, mają podświetlone na czerwono loginy na liście obecności.

* Kąciki Prywatne nie mające "wzięcia" mogą zostać wykasowane.

Uwaga!!!
Odpowiadając na post pamiętaj o skasowaniu części cytatu poprzednich wiadomości - posty można podglądać w dymkach, które mają ograniczony rozmiar!!

3. Udział w forum dyskusyjnym.


Udział w forum dyskusyjnym szczytno-autoclub.pun.pl umożliwia nawiązanie kontaktów z innymi miłośnikami motoryzacji. Jest dobrowolny i bezpłatny. W celu dołączenia do forum dyskusyjnego należy wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się w serwisie "Forum". Użytkownicy forum:

    * a. mogą dyskutować w poszczególnych grupach dyskusyjnych
    * b. jeśli stale odwiedzają wybrany kącik , który nie posiada swojego moderatora, to mogą zgłosić Głównemu Administratorowi chęć zarządzania tym kącikiem
    * c. przed napisaniem nowego tematu każdy użytkownik powinien zapoznać się z zawartością danego działu oraz zawartych w nim ogłoszeń. Powinien również użyć lokalnej wyszukiwarki w celu upewnienia się, czy temat nie był już poruszany na forum.
    * d. problemy techniczne omawiamy na forach publicznych a nie prywatnych i ukrytych aby każdy nowy użytkownik mógł w przyszłości z tych informacji skorzystać (taki jest sens istnienia forum).To samo dotyczy wszelkich informacji o publicznych spotkaniach regionalnych czy ogólnopolskich, nie dotyczy spotkań zamkniętych.

4. Ostrzeżenia

Celem zdyscyplinowania użytkowników forum zostały wprowadzone ostrzeżenia w postaci tzw. żółtych kartek które mogą zostać przyznane przez admina lub głównego administratora AC w tym na wniosek moderatora. Przyznanie trzeciej żółtej kartki skutkuje całkowitą blokadą konta na całym forum na czas określony. Informacje o ilości nadanych ostrzeżeń znajdują się w profilu każdego użytkownika a poza tym na "Forum adminów" będzie zamieszczona informacja za jakie przewinienie i przez którego z adminów nastąpiło ostrzeżenie. Użytkownicy po groźbą czasowego lub całkowitego ograniczenia dostępu do forum nie mogą:

    * a. tworzyć i zamieszczać wiadomości mających charakter reklamowy lub spamu. Użytkownik wysyłający wiadomość ponosi pełną odpowiedzialność prawną za zawarte w nich treści. Reklame własnej firmy można umieścić wyłącznie we własnym podpisie.
    * b. obrażać, ośmieszać, używać niecenzuralnych słów pod adresem innych użytkowników, stosować różnych form zaczepki, złośliwości i kpin, ironizować w formie docinek ogólnie przyjętych za naruszenie netykiety i kultury obcowania na forum (wymiana osobistych uwag tylko na PW). Zawsze też obowiązują zasady ustalone przez przepisy państwowe.
    * c. pisać postów nie związanych z tematem wątku jak i przeznaczeniem danego forum.
    * d. notoryczne zakładać nowych tematów oraz zakładać tematów w niewłaściwym dziale forum.
    * e. pisać jednakowych postów lub tematów w różnych działach forum.
    * f. pisać z użyciem slangu młodzieżowego (branżowego), notoryczne popełniać błędy ortograficzne, pisać z użyciem przycisku "Caps Lock" (wszystkie litery duże) zarówno w tytule jak i w treści tematu.
    * g. użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego wykonania czynności wymienionych w upomnieniu lub poleceniu, określonych przez moderatorów i adminów.
    * h. każdy użytkownik może powiadomić adminów o nieprawidłowościach na danym forum poprzez opcję " Zgłoś do adminów "
    * i. nieuzasadnione użycie opcji "Zgłoś do adminów" skutkuje po pierwszym użyciu ostrzeżeniem a po następnym żółtą kartką.

Jakiekolwiek kłótnie między fanami różnych marek będą z całą stanowczością kasowane a uczestnicy karani żółtymi kartkami do zawieszenia konta włącznie.

5. Fora ukryte


Na forach ukrytych obowiązuje jedynie punkt 4b. Resztę regulaminu dowolnie kształtuje moderator forum oczywiście w granicach obowiązującego prawa.

6. Hierarchia i Uprawnienia


I. Główny administrator szczytno-autoclub.pun.pl

    * decyduje o jego strukturze i sposobie funkcjonowania - czyli spełnia wszystkie (dobre) życzenia użytkowników i wprowadza zmiany na ich wniosek (oczywiście w miarę możliwości technicznych i czasowych - czasem śpi, ale cały czas nad tym pracuje)
    * ma prawo do zmiany, usunięcia lub dodania funkcjonalności Forum ( dotychczas w 99% miało to miejsce na wniosek użytkowników )
    * nadaje uprawnienia adminom i moderatorom kącików
    * na wniosek adminów i moderatorów, ma prawo do usunięcia konta użytkownika osoby łamiącej regulamin (patrz niżej).
    * ma prawo "podwieszania" wątków, które zostaną uznane za ważne
    * ma prawo do skasowania postu naruszającego niniejszy regulamin z każdego forum

II. Admin pilnuje porządku na całym forum AC,

    * może "podwieszać" i kłódkować wątki.
    * ma prawo do skasowania postu lub wątku naruszającego niniejszy regulamin na każdym forum.
    * ma prawo do czasowego lub stałego zablokowania konta użytkownika
    * po konsultacji z pozostałymi adminami (Rada adminów) może wystąpić do Głównego Administratora z wnioskiem o całkowite skasowanie konta usera.

III. Moderator serwisu tematycznego

    * opiekuje się "swoim" forum
    * może "podwieszać" i kłódkować wątki
    * może ustawiać "Temat dnia" w "swoim" forum
    * jeśli uzna, że wątek nie jest związany z tematem forum, to może go przenieść do odpowiedniego forum.
    * musi regularnie pojawiać się na "swoim" forum i kontrolować zgodność jego zawartości merytorycznej z tematyką forum
    * ma prawo do blokowania (banowania) użytkowników, którzy nie stosują się do niniejszego regulaminu. Wyjątkiem są fora prywatne, w których moderator może blokować dowolne wybrane przez siebie osoby bez uzasadnienia (z wyłączeniem adminów)
    * moderator żadnego forum nie może bez zgody adminów odblokować konta usera zablokowanego przez admina. Informacja o zbanowaniu przez admina będzie podana w "Notatkach dla administratorów" danego forum.

Główny Administrator, admin czy moderator nie ma obowiązku poinformowania strony zainteresowanej o działaniach moderacyjnych wykonanych na danej wiadomości czy temacie.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bleachheroes.pun.pl www.m2forum.pun.pl www.dojonandb.pun.pl www.wwsse.pun.pl www.nevadatan.pun.pl